امام جمعه درگز مطرح کرد؛

 ضرورت مواجهه معقول با فضای مجازی/ متولیان فضای مجازی کشور ضعف مفرط دارند

حجت الاسلام ایروانی گفت: در متولیان فضای مجازی کشور ما ضعف مفرط وجود داشته و اصلا اراده‌ای بر این موضوع ندارند و این مساله کار فعالان انقلابی در عرصه فضای مجازی را سخت‌تر می‌کند.
کد خبر: ۹۳۲۸۸۶۳
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
حجت الاسلام محمدحسین ایروانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با اشاره به ضرورت‌های عقلی و نقلی ورود موثر به فضای مجازی اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل نقلی بر اهمیت فضای مجازی تاکیدات مکرر رهبری در این خصوص و اثرگذاری فضای مجازی در زندگی امروز انسانهاست.

وی با بیان اینکه مواجهه معقول با فضای مجازی یعنی در نظر گرفتن تهدید‌ها در کنار فرصت ها، عنوان کرد: امروز تهدیدات فضای مجازی در تمام عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... وجود دارد. اگر آمار‌هایی وجود داشته باشد که بتوانیم اثرات مخرب استفاده نادرست از فضای مجازی را به نمایش بگذاریم آنگاه خواهیم فهمید این فضا چه بلایی بر سر اقشار مختلف مردم اعم از بزرگ و کوچک آورده است.

امام جمعه درگز تاکید کرد: شرایط کرونا بسیاری از خانواده‌ها را مجبور کرده که این دنیایی از تکنولوژی را در اختیار فرزندان خود قرار دهند؛ این برای کسانی که سواد استفاده از رسانه را ندارد یعنی قتلگاه؛ چرا که قدرت رسانه دست دشمن ماست و هر طور که دوست داشته باشد حق و باطل را وارونه معرفی کرده و خوراک فکری و فرهنگی در اختیار مردم قرار می‌دهند.

حجت الاسلام ایروانی تبیین کرد: در کنار همه این‌ها از فضای مجازی استفاده‌های خوبی هم می‌توان در راستای رساندن پیام دین، دفاع از مظلوم و بیان مسائل فرهنگی و انسانی داشت. زمانی در مساجد و نماز‌های جمعه می‌توانستیم این مطالب را مخاطب چندصد نفری برسانیم، امروز در فضای مجازی صد‌ها و هزاران نفر هستند که این پیام قابلیت انتقال به آن‌ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برعکس دشمن که به شدت در فضای مجازی کار می‌کند، در متولیان فضای مجازی کشور ما ضعف مفرط وجود داشته و اصلا اراده‌ای بر این موضوع ندارند. این مساله کار فعالان انقلابی در عرصه فضای مجازی را سخت‌تر میکند. امروز جوانان ما همچون هشت سال دفاع مقدس، با دست خالی در برابر شدید‌ترین ابزار تهاجمی دشمن ایستاده اند.

امام جمعه درگز تاکید کرد: وقتی رهبری پیام آتش به اختیار در عرصه فرهنگ و فضای مجازی را صادر می‌کنند یعنی کسی که باید موضوع را فرماندهی کند خواب است و هر کاری از دستتان بر می‌آید باید انجام دهید. به جرات می‌توان گفت اگر بسیج پای کار فضای مجازی نبود، بقیه که اتفاقا مسئول و متولی هستند هیچ ورود و تاثیرگذاری نداشته و تعطیل هستند.

حجت الاسلام ایروانی در پایان خاطرنشان کرد: باید برویم به آن سمت و این مساله را درک کنیم که اگر فرمانده ما در فضای مجازی رهبری بودند چه انتظاری از ما داشتند؟ انشالله با فعالیت گسترده تر، تولید محتوی بیشتر و با کیفیت‌تر بتوانیم تهدیدات فضای مجازی را رفع کرده و از فرصت‌ها بهترین استفاده را کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها